Haber

RTÜK’ten Halk TV, Tele 1 ve Fox TV’ye ‘deprem’ cezası

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Maraş merkezli deprem sonrası yayınlarıyla ilgili yaptığı toplantıda Halk TV, Tele 1 ve Fox TV’ye para cezası verdi.

Cezaları sosyal medya hesabından açıklayan CHP RTÜK üyesi İlhan Taşçı, “Gerçeği aktaramamak, binlerce vatandaşımızın feryadını duymamak ayıptır, suçtur, gazetecilik mesleğine ihanettir.”

“GERÇEĞİN İZİNİ BİLENLER SESSİZ ÇALIŞMAK İSTİYOR”

Taşçı’nın hisseleri şöyle:

“RTÜK, Merdan Yanardağ ve Emre Kongar’ın 18 Dakika programını sarsıntı bölgesinden TİP İstanbul Milletvekili Ahmet Şık’ın yaptığı yayın nedeniyle sağcı hükümetin eleştirmesi nedeniyle Halk TV’ye yüzde 5 para cezası ve 5 kesinti verdi.

Fox’taki Medium Page ve Halk TV’deki Halk Meydanı, özgür düşünce oluşumunu engellediği için %3’er para cezasına çarptırıldı. Bütün bu cezalar deprem sonrası yapılan yorumlara ve haberlere dayanıyordu. Haber vermenin hata olduğu ama halka sövmenin “özgürlük” sayıldığı bir dönemde yaşıyoruz.

Aradan geçen iki haftaya rağmen çadır sorunu bile çözülmedi ve medya “salon salomonje çadırı”nı ve “deprem oldu ama keyfim yerinde” haberlerini övüyor. Gerçeği çarpıtanların, sansürleyenlerin sırtı sıvazlanırken, gerçeğin peşinden gidenler suskunluk içinde boğulmak isterler.

Gerçekleri aktarmamak, binlerce vatandaşımızın feryatlarını duymamak gazetecilik mesleğine ihanettir, ayıptır. Hele devletin valisi bile “gerçeği” kabul etmişken! Bütün acelesi seçimlerde güç kaybetmemek için. Battıkça çırpınıyorlar, çırpındıkça batıyorlar!”

‘BİZ DEĞERLENDİRMEZSE OLMAYACAK’

CHP’nin diğer RTÜK üyesi Okan Konuralp de sosyal medya hesabından şunları söyledi:

“RTÜK, Merdan Yanardağ’ın “imar affına” yönelik eleştirilerini “halkı kin ve düşmanlığa tahrik”, TİP Milletvekili Ahmet Şık’ın açıklamalarını ise “devletin bölünmez bütünlüğüne aykırı” olarak değerlendirdi. Bu gerekçelerle TELE1 ve Halktv 5 kez kapatıldı. programlar ve% 5 para ödedi.

Bu cezalara ek olarak TELE1 ve HalkTv’ye birer belge cezası daha verildi. Ceza alan diğer üç yayıncı ise FOX ve Yıldız En.

Bu cümleler vesilesiyle, RTÜK cezalarıyla basın özgürlüğünü boğmaya çalışan siyasi iradenin vicdan azabı içinde olduğunu söylemeliyim. Not, not ediyoruz! Kamuoyuna saygılarımla… “

daday-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu